GAME ZONE
ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΟ STEAM OS ΑΠΟ ΤΑ WINDOWS ΣΕ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
Περιεχόμενα
0

ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΟ STEAM OS ΑΠΟ ΤΑ WINDOWS ΣΕ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

από Ηλίας Τσιλιβίγκος21 Νοεμβρίου 2015

Η ανάλυση των δύο λειτουργικών δείχνει πως τα Steam Machines υποφέρουν σε επιδόσεις με το βασισμένο στο Linux σύστημα της Valve!

Η Valve εδώ και χρόνια μιλά για τα “Steam Boxes”, τα οποία είναι κανονικά PC όσον αφορά το hardware, αλλά από την πλευρά του software τρέχουν το “ειδικό” λειτουργικό σύστημα της εταιρίας, το SteamOS.
Απ’ ότι φαίνεται, όμως, το γεγονός πως το SteamOS είναι βασισμένο στη διανομή Debian του Linux, επισύρει και όλα τα μειονεκτήματα του λειτουργικού αυτού. Για παράδειγμα, προφανώς, το SteamOS δεν υποστηρίζει το DirectX της Microsoft – όπως και καμμία άλλη διανομή Linux – αλλά το “ανοικτό” OpenGL. Αν και, θεωρητικά, το OpenGL προσφέρει παρόμοια χαρακτηριστικά με το DirectX, στην πράξη τα πράγματα διαφέρουν. Οι δύο μεγάλες εταιρίες που σχεδιάζουν GPUs, οι AMD και Nvidia, ρίχνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος στην ανάπτυξη των drivers για Windows (άρα και DirectX) παρά για Linux, οπότε οι επιδόσεις σε 3D graphics είναι σταθερά καλύτερες στα Windows.
Ακόμη χειρότερα, οι game developers ως επί το πλείστον σχεδιάζουν τα παιχνίδια τους με βάση το DirectX, οπότε και εκεί υπάρχει πρόβλημα, μιας και θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο και χρήμα για να μεταφέρουν τον κώδικα του κάθε παιχνιδιού σε OpenGL, ενώ ακόμη και όσοι developers το κάνουν, τα αποτελέσματα δεν είναι ιδανικά.

Στις δοκιμές που είδαν το φως της δημοσιότητας από δύο ανεξάρτητα sites, η μόνη φορά που ένα παιχνίδι είχε καλύτερες επιδόσεις σε Linux παρά σε Windows ήταν το OpenArena, ένα παιχνίδι ανοικτού κώδικα, κλώνος του Quake, το οποίο έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για OpenGL.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα ίδια παιχνίδια της Valve αποδίδουν καλύτερα έως πολύ καλύτερα στα Windows παρά στο SteamOS – πάντα τρέχοντας στο ίδιο hardware. Κατά περίπτωση, τα παιχνίδια στα Windows έχουν 28 έως και 58% καλύτερες επιδόσεις από τα ίδια σε SteamOS.

Οι δοκιμές αυτές, καθώς φαίνεται, έχουν γίνει και από τους διάφορους κατασκευαστές / συναρμολογητές υπολογιστών οι οποίοι θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν Steam Machines, και οι οποίοι για την ώρα αποφεύγουν κάτι τέτοιο. Όταν η Valve παρουσίασε τα Steam Machines, είχε ανακοινώσει πως κάπου 14 εταιρίες θα κατασκεύαζαν μοντέλα, όμως μόνο τρεις είχαν έτοιμα μηχανήματα τότε. Από αυτές τις τρεις, οι δύο έχουν ήδη δηλώσει πως δεν υπάρχουν σχέδια για άλλα μοντέλα.

Το βασικό ερώτημα που έχει να αντιμετωπίσει η πλατφόρμα της Valve αυτή τη στιγμή είναι: γιατί να επενδύσει κάποιος σε ένα Steam Machine, όταν μπορεί να πάρει ένα PC με ίδιο hardware (και χαμηλότερη τιμή) και να τρέχει πολύ περισσότερα παιχνίδια και με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις;
Η Valve με το SteamOS επενδύει – ίσως – στο μέλλον της, το όλο εγχείρημα αποτελεί και κίνητρο για τις AMD και Nvidia να διορθώσουν τους drivers τους και να φέρουν τις επιδόσεις τους στο επίπεδο των Windows, προφανώς το SteamOS θα μπορούσε να είναι ένα εναλλακτικό λειτουργικό σύστημα για DIY (do-it-yourself) παιχνιδομηχανές, αλλά αυτή τη στιγμή, η αγορά ενός Steam Machine για τον απλό gamer δεν έχει κανένα νόημα.

 

source: Ars Technica

Αφήστε μια απάντηση