GAME ZONE
WORLD OF WARSHIPS CLOSED BETA
Περιεχόμενα
0

WORLD OF WARSHIPS CLOSED BETA

από PC Master22 Ιουλίου 2015

Του Παύλου Δημόπουλου

Η Wargaming είναι από τις λίγες εταιρείες που μπορεί να βάλει στη διαδικασία ν’ ασχοληθώ σοβαρά με beta για έναν πολύ απλό λόγο. Τον ίδιο ακριβώς λόγο που με έκανε να «κολλήσω» το φθινόπωρο του 2010 με την closed beta του World of Tanks και να συνεχίσω να παίζω για τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Ποιος είναι αυτός; Η Wargaming μαθαίνει από τα λάθη της και δεν τα επαναλαμβάνει.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «warp drive» του Τ-44 και την «χάρτινη» θωράκιση στον πύργο του Tiger 2; Εντάξει, πρώτη προσπάθεια της Wargaming ήταν σε τέτοια κλίμακα και της το συγχωρούμε, καθώς στη beta του World of Warplanes η κατάσταση ήταν σαφώς βελτιωμένη, χωρίς βέβαια να λείπουν και εκεί κάποια μικροπροβληματάκια. Τίποτα σοβαρό όμως.

Και έφτασε, επιτέλους, η στιγμή που περίμενα από τότε που είχα πρωτοδιαβάσει στο forum της λευκορώσικης εταιρείας ότι θα κυκλοφορήσει και παιχνίδι με πολεμικά πλοία. Το World of Warships μπήκε σε στάδιο closed beta και ναι, απέκτησα πρόσβαση προκειμένου να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.

Οι τορπίλες είναι εξαιρετικά ύπουλο αλλά και αποτελεσματικό όπλο.

Οι τορπίλες είναι εξαιρετικά ύπουλο αλλά και αποτελεσματικό όπλο.

Επιτέλους, νόημα!

Τι νόημα; Νόημα στη εμμονή της Wargaming στο σύστημα των hit points , το οποίο με εκνευρίζει τόσο πολύ και στα δύο παιχνίδια που προηγήθηκαν. Το έχω πει δεκάδες φορές (και στους ίδιους) και θα το ξαναπώ άλλη μία. Το σύστημα των hit points δεν έχει κανέναν απολύτως νόημα σε άρματα και αεροσκάφη, όπου η καταστροφή ερχόταν πολύ συχνά με ένα και μόνο επιτυχές πλήγμα.

Στα πλοία όμως η κατάσταση ήταν πλήρως αντεστραμμένη, τα «μονόβολα» ήταν εξαιρετικά σπάνια (το κακόμοιρο το HMS Hood) και η βύθιση ερχόταν μετά από συσσωρευμένη ζημιά και ο καλύτερος τρόπος να υλοποιηθεί αυτό είναι… τα hit points! Ακριβώς αυτό που φάνταζε τόσο αστείο στα δύο προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας, έρχεται και «κουμπώνει» εδώ με τον καλύτερο, σχεδόν ιδανικό θα έλεγα, τρόπο.

Εκτός των hit points, υπάρχουν μερικοί ακόμη μηχανισμοί που καθορίζουν τη βιωσιμότητα ενός πλοίου. Ο βασικότερος από αυτούς είναι, όπως είναι αυτονόητο από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται hit points, η ζημιά την οποία δέχεται κάθε φορά. Αυτή συναρτάται άμεσα από το διαμέτρημα των κανονιών τα οποία έχουν βάλει εναντίον του στόχου αλλά και από την ευστοχία της βολής. Δηλαδή, όσο μεγαλύτερο διαμέτρημα έχουν τα κανόνια και όσο περισσότερες βολές της κάθε ομοβροντίας πετύχουν τον στόχο, τόσο περισσότερη ζημιά θα προξενηθεί. Απλά πράγματα.

Πρώιμο ιαπωνικό θωρηκτό. Καθόλου κακό για το tier του.

Πρώιμο ιαπωνικό θωρηκτό. Καθόλου κακό για το tier του.

Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν το μέγεθος του στόχου και η θωράκισή του. Οι δύο αυτές παράμετροι είναι αλληλοεξαρτώμενες καθώς όσο μεγαλώνει το μέγεθος ενός πλοίου (και γίνεται ευκολότερος στόχος), τόσο αυξάνεται και η θωράκισή του. Έτσι ένα θωρηκτό θα δεχτεί, για παράδειγμα, τρία εύστοχα χτυπήματα σε μία ομοβροντία επειδή είναι μεγαλύτερος στόχο, όμως η ισχυρή θωράκισή του θα περιορίσει τη ζημιά στα επίπεδα της ζημιάς που θα πάθαινε ένα καταδρομικό από ένα εύστοχο πλήγμα. Το καταδρομικό έχει σαφώς ασθενέστερη θωράκιση όμως και αρκετά μικρότερος στόχος είναι και σημαντικά πιο ταχύ και ευέλικτο, με αποτέλεσμα να το πετύχει, λόγου χάρη, μόνο το ένα βλήμα από ολόκληρη την ομοβροντία.

Ίσως ν’ ακούγεται λίγο περίπλοκος όλος αυτός ο μηχανισμός όμως αν τον δείτε στην πράξη θα καταλάβετε αμέσως πόσο απλός, λογικός αλλά και ρεαλιστικός είναι. Γενικά, παίζοντας όλα τα tech trees, βρήκα το World of Warships πολύ πιο ισορροπημένο από τα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, χωρίς να υπάρχει τίποτα εμφανώς overpowered και, αντίστοιχα, τίποτα εμφανώς underpowered. Είναι αυτό που είπα στην αρχή, η Wargaming, αν μη τι άλλο , μαθαίνει από τα λάθη της.

Αυτό που γουστάρουμε να βλέπουμε όλοι

Είναι beta αλλά δεν του (πολυ)φαίνεται…

H αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα στο WoWs που μας υπενθυμίζουν ότι βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο. Η πρώτη (και σημαντικότερη) ένδειξη έχει να κάνει με τα tech trees. Στην ουσία υπάρχουν μόνο δύο (αμερικανικό και ιαπωνικό) και κανέναν από τα δύο δεν είναι ολοκληρωμένο διότι ενώ οι βασικές κατηγορίες πλοίων που έχουν συμπεριληφθεί στο παιχνίδι είναι θωρηκτά, αεροπλανοφόρα, καταδρομικά και αντιτορπιλικά, το αμερικάνικο «δέντρο» περιλαμβάνει αεροπλανοφόρα και όχι θωρηκτά, ενώ το ιαπωνικό το αντίστροφο (δηλαδή θωρηκτά και όχι αεροπλανοφόρα).

Μπορεί εκ πρώτης όψεως αυτό να φαίνεται παράλογο γιατί και οι μεν είχαν θωρηκτά και οι δε αεροπλανοφόρα, όμως είναι μάλλον φυσιολογικό καθώς η ύπαρξη πολλών και «πλούσιων» δέντρων ούτε απαραίτητη είναι στη beta ούτε ιδιαίτερα λογική. Δύο δέντρα γεμάτα κατά τα ¾ φτάνουν και περισσεύουν. Το ακατανόητο της υπόθεσης είναι το γιατί το ένα από τα δύο δέντρα δεν είναι το αγγλικό από τη στιγμή που, όπως όλοι ξέρουμε, η Αγγλία είχε ίσως τον μεγαλύτερο στόλο και στον Α αλλά και στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο.

Επίσης ακατανόητη είναι η ύπαρξη ρωσικού «δέντρου», έστω και αν έχει μόνο δύο premium πλοία μέσα επί του παρόντος. Εντάξει, κατανοητοί οι λόγοι marketing (μεγαλύτερη αγορά δραστηριοποίησης της εταιρείας είναι η ρωσική) αλλά ρε παλικάρια της Wargaming, με τι θα το γεμίσετε στο release; Τέλος πάντων, αν στα προαναφερθέντα προσθέσει κανείς και την έλλειψη premium βλημάτων, άντε μα προσθέσουμε και τις περιορισμένες δυνατότητες chatting, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να παραπέμπει σε παιχνίδι που βρίσκεται σε closed beta. Το gameplay είναι όσο μεστό και γρήγορο μπορεί να γίνει, το damage model λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί και δεν παρατήρησα κανένα πρόβλημα ούτε καν στο spotting και μιλάμε για έναν μηχανισμό ο οποίος ακόμη και σήμερα τα έχει τα προβληματάκια του στο WoT, τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του.

Πελάααατες μου!

Πελάααατες μου!

Όλα δουλεύουν ρολόϊ

Το ίδιο το gameplay του WoWs αγγίζει τα όρια της «ονείρωξης» για οποίον είχε «λιώσει» με παιχνίδια τύπου Fighting Steel (όπως για παράδειγμα ο υπογράφων). Λίγα πράγματα στον κόσμο είναι τόσο ικανοποιητικά όσο το να στέλνεις μία ομοβροντία των 300mm και να τη βλέπεις να κάνει straddle το αντίπαλο θωρηκτό, ιδιαίτερα αν προκαλέσει πυρκαγιά ως bonus! Στο WoWs χειρίζεστε άμεσα την κύρια πυροβολαρχία κάθε πλοίου και τους τορπιλοσωλήνες, όπου αυτοί υπάρχουν (καταδρομικά και αντιτορπιλικά), ενώ στην περίπτωση των αεροπλανοφόρων πρέπει να διαχειρίζεστε όλα τα σμήνη αεροσκαφών που διαθέτουν.

Οι δευτερεύουσες πυροβολαρχίες (όπου υπάρχουν) ελέγχονται αυτόματα από τον υπολογιστή και ενεργοποιούνται όταν κάποιος στόχος πλησιάσει σε κοντινή απόσταση, είτε πρόκειται για εχθρικό πλοίο, είτε για αεροσκάφος. Όσον αφορά στο πλήρωμα, ευτυχώς ο μόνος επιλέξιμος (και κατ’ επέκταση «αναβαθμίσιμος») είναι ο καπετάνιος του πλοίου, γεγονός απόλυτα λογικό καθώς θα ήταν πρακτικά αδύνατο να διαχειρίζεστε τα 500 ή και 1000 άτομα ενός πληρώματος. Τα διαθέσιμα skills είναι αρκετά περιορισμένα (επί του παρόντος τουλάχιστον) αλλά προσφέρουν αρκετές δυνατότητες εξειδίκευσης, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου που κυβερνάει.

Από εκεί και πέρα, τα γνωστά. Κάθε μάχη δίνει XP και credits, μαζεύετε και τα δύο για να ξεκλειδώσετε modules και νέα πλοία αλλά και να μπορέσετε να τα αγοράσετε. Το γνωστό grinding που είδαμε και στα δύο προηγούμενα παιχνίδια δηλαδή. Αυτό όμως είναι κάτι αναμενόμενο, αν όχι αυτονόητο, οπότε δεν μας χαλάει.

Μία μικρή ένσταση που έχω αφορά στους χάρτες, οι οποίοι μου φαίνονται εξαιρετικά μικροί για την κλίμακα του παιχνιδιού. Βέβαια την ίδια ακριβώς ένσταση έχω θέσει σε developers τόσο του World of Tanks όσο και του World of Warplanes (μέχρι και στον ίδιο τον Kislyi) και έχω πάρει την ίδια απάντηση απ’ όλους. Ότι δηλαδή αυτό γίνεται εσκεμμένα για να παραμένει το gameplay «σφιχτό» και γρήγορο, γιατί αυτή είναι η εμπειρία που θέλουν να προσφέρουν στον παίκτη. Εξακολουθώ να διαφωνώ κάθετα και οριζόντια με αυτήν τη λογική όμως, στην τελική, δικά τους παιχνίδια είναι, ότι θέλουν κάνουν. Τουλάχιστον το κάνουν καλά.

Έλα να τα βάλεις με το New York, σε προκαλώ...

Έλα να τα βάλεις με το New York, σε προκαλώ…

Σαν έτοιμο από καιρό και τεχνικά

Στον τεχνικό τομέα και αν δεν φαίνεται ότι είναι beta το παιχνίδι, μοιάζει έτοιμο για release ακόμη και αύριο! Και, πιστέψτε με, δεν υπερβάλω καθόλου. Τα γραφικά του WoWs είναι ότι καλύτερο έχουμε δει μέχρι σήμερα σε παιχνίδι της Wargaming ξεπερνώντας αρκετά εύκολα, κατά την άποψη μου, τα γραφικά του World of Warplanes και αφήνοντας πολύ πίσω αυτά του WoT.

Τα μοντέλα των πλοίων είναι εξαιρετικά λεπτομερή και «στιβαρά», δίνουν με μεγάλη ακρίβεια την αίσθηση του τονάζ και τα textures τους δεν αλλοιώνονται, όσο zoom-in ή out και αν κάνετε. Η θάλασσα είναι πραγματικά εκπληκτική. Βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, οι αντικατοπτρισμοί των πλοίων είναι ρεαλιστικότατοι και το παιχνίδισμα του φωτός στην επιφάνειά της πραγματικά μοναδικό.

Μία μικρή ένσταση έχω για τα damage decals, τα οποία σε πολύ κοντινό ζουμ δείχνουν να είναι αρκετά χαμηλής ανάλυσης, όμως τη δουλειά τους την κάνουν και βοηθούν και στο optimization του παιχνιδιού, οπότε και να μην βελτιωθούν μέχρι την επίσημη κυκλοφορία, εγώ δεν βλέπω ιδιαίτερο πρόβλημα.

Ένα ακόμη σημείο που χρήζει ιδιαίτερης μνείας είναι η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην κίνηση. Το τονάζ του κάθε πλοίου είναι εμφανές από τον ρυθμό επιτάχυνσης και στροφής του, από τον τρόπο που «κάθεται» και το πλοίο στη θάλασσα και από το πώς «πλαγιάζει» όταν στρίβει. Αυτήν τη φορά η Wargaming φαίνεται πως κατάφερε ν’ απεικονίσει όπως πρέπει το «ειδικό βάρος» του κάθε πλοίου, να το κάνει αισθητό στον παίκτη, σε αντίθεση με τα «ραλάκια» του World of Tanks και τα υπερβολικά ουδέτερα (αν όχι «άχρωμα») αεροσκάφη.

Στενές επαφές, καταδρομικού τύπου.

Στενές επαφές, καταδρομικού τύπου.

Τελικά, άξιζε η αναμονή;

Απαντώ ναι, χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό. Ήδη από το επίπεδο της closed beta το παιχνίδι δείχνει κατά 90% έτοιμο για κυκλοφορία, τουλάχιστον σε όλους τους βασικούς τομείς του. Επιπλέον πρόκειται για έναν τίτλο ο οποίος δεν έχει, επί του παρόντος τουλάχιστον, άμεσο ανταγωνισμό καθώς μπορεί μεν να υπάρχουν αντίστοιχα παιχνίδια, όμως κανένα δεν συνδυάζει την αμεσότητα της δράσης του WoT με το feeling του Navy Field.

Και δεν αναφέρω τυχαία το Navy Field. Υπάρχει πολύς περισσότερος κόσμος που αναπολεί το Navy Field απ’ όσους φαντάζεστε και μάλιστα ένα μεγάλο μέρος από αυτούς έχουν στραφεί στους τίτλους της Wargaming. Νομίζετε ότι είναι τυχαίο ότι το 80% των ιδρυτικών στελεχών της clan μου στο WoT προερχόταν από το NF; Ε λοιπόν κύριοι, το World of Warships είναι σχεδόν εδώ και μάλιστα δείχνει να είναι ότι ελπίζαμε ότι θα είναι!

About The Author
PC Master

Αφήστε μια απάντηση