MOBILES
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ iPHONE 6S
Περιεχόμενα
0

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ iPHONE 6S

από Ηλίας Τσιλιβίγκος2 Νοεμβρίου 2015

το οποίο η Apple δεν θέλει να ξέρετε!

Με το νέο iPhone 6s, η Apple εισήγαγε μια νέα τεχνολογία οθόνης αφής, το 3D Touch, η οποία επιτρέπει στο software να ‘καταλαβαίνει’ πόσο δυνατά πατά ο χρήστης το κάθε “πλήκτρο” ή εικονίδιο και, κατ’ επέκτασιν, την ίδια την οθόνη.
Με πιο δυνατό πάτημα στην οθόνη εμφανίζονται νέες επιλγές, μεταξύ αυτών preview μιας σελίδας, γρήγορη αναπαραγωγή κάποιου βίντεο, γρήγορη πρόσβαση σε μηνύματα, επαφές και το Live Photos.

Η τεχνολογία αυτή, όμως, είναι κατά βάσιν ένας μετρητής δύναμης. Αν δεν το μαντέψατε ήδη, μπορεί ουσιαστικά να ζυγίσει ό,τι ακουμπήσετε πάνω του. Και η Apple δεν θέλει το μονάκριβό της smartphone να γίνει ζυγαριά.

Ο developer Ryan McLeod (of the clan of McLeod άραγε;) δημιούργησε ένα νέο app το οποίο κάνει ακριβώς αυτό: μετατρέπει το iPhone σε ψηφιακή ζυγαριά.
Βέβαια, δεν είναι ακριβώς τόσο απλό, οπότε χρειάστηκε μια “έμπνευση” για να παρακάμψει ένα καίριο πρόβλημα. Το πρόβλημα αυτό είναι πως το API (Application Program Interface) για το 3D Touch μετράει τη δύναμη με δική του κλίμακα, την οποία αποθηκεύει σε μια μεταβλητή δεκαδικού αριθμού, με 0,00 για καθόλου δύναμη έως 1,00 για τη “μέγιστη δύναμη” που έχει σχεδιαστεί.
Για να μπορέσει να μετατρέψει την κλίμακα αυτή σε κιλά, χρειαζόταν κάτι με πολύ συγκεκριμένο βάρος, οπότε για το λεγόμενο “καλιμπράρισμα” οι χρήστες πρέπει να βάλουν κέρματα πάνω στην οθόνη, επειδή τα κέρματα έχουν όντως συγκεκριμένο βάρος με σχετικά μικρή απόκλιση.
Και πάλι, όμως, τα κέρματα δεν έχουν την ίδια συμπεριφορά με ένα δάκτυλο – το touch της οθόνης δεν είναι σχεδιασμένο για χρήστες με μεταλλικά δάκτυλα κυλινδρικού σχήματος – οπότε πάλι έπρεπε να βρεί κάποιο πολύ κοινό αντικείμενο “το οποίο να είναι αγώγιμο, να έχει [πυκνωτική] χωρητικότητα περίπου ίδια με ένα δάκτυλο, να αφήνει σημειακό ίχνος στην οθόνη όπως ένα δάκτυλο, να είναι συνηθισμένο και κοινό αντικείμενο, και να μπορεί να κρατήσει τα αντικείμενα που θα ζυγιστούν”, όπως εξηγεί ο McLeod.

Η λύση ήταν… ένα κουτάλι! Οι χρήστες πρέπει να βάλουν ένα κουτάλι πάνω στην οθόνη για να ζυγίσουν άλλα αντικείμενα.

Όμως, όταν ανέβασε το app στο App Store της Apple, απορρίφθηκε άμεσα!

Ο ίδιος ο δημιουργός νόμισε πως το app απερρίφθη λόγω παραπλανητικής περιγραφής, οπότε ανέβασε ξανά το app, μαζί αυτή τη φορά με ένα βίντεο το οποίο δείχνει την ψηφιακή ζυγαριά εν λειτουργία.
Ο McLeod, στη συνέχεια, λέει πως η Apple του είπε τηλεφωνικά πως “η ιδέα ενός app – ζυγαριά δεν είναι πρέπουσα για το App Store”.

Βέβαια, αυτό δεν τον εμποδίζει να ελπίζει πως, μια μέρα, η Apple θα επιλέξει την εφαρμογή του – ονόματι Gravity – ως μια από τις πραγματικά πρωτοποριακές εφαρμογές για smartphones.
Έστω και αν, εμείς προσωπικά, δεν θα χρησιμοποιούσαμε σε καμμία περίπτωση ένα smartphone των 1000 ευρώ για να ζυγίσουμε… ζάχαρη, του ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

Αφήστε μια απάντηση