TECHLIFE
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ!
Περιεχόμενα
0

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ!

από Ηλίας Τσιλιβίγκος16 Φεβρουαρίου 2016

Πλέον, σύμφωνα με την υπηρεσία συγκοινωνιών των ΗΠΑ, το σύστημα οδήγησης θεωρείται νόμιμα οδηγός!

Ακόμη δεν έχουν κυκλοφορήσει, καλά καλά, τέτοια αυτοκίνητα, κι όμως, η υπηρεσία ασφαλείας των αυτοκινητοδρόμων των Ηνωμένων Πολιτειών, η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), έχει αποφασίσει πως ένα υπολογιστικό σύστημα μπορεί να θεωρηθεί ως ο νόμιμος οδηγός ενός αυτοκινήτου.

Αν και ακόμη βρίσκεται στη φάση της γνωμοδότησης, η απόφαση αυτή έρχεται τρεις μήνες νωρίτερα από την εκπνοή της προθεσμίας που είχε δώσει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για την πιθανότητα ύπαρξης ενός οχήματος που οδηγεί τον εαυτό του.

Στη γνωμοδότηση διαβάζουμε:

“Ως θεμελιώδες επιχείρημα για τις ερμηνείες που θα ακολουθήσουν, η NHTSA θα ορίσει τον ‘οδηγό’ στο ύφος της περιγραφής της Google για τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου οχήματος, όπως αναφέρεται στο σύστημα αυτόματης οδήγησης’ (SDS) και όχι σε κάποιον από τους επιβάτες του οχήματος. Συμφωνούμε με τη Google πως το όχημά της δεν θα έχει ‘οδηγό’ με την συμβατική έννοια, όπως είχαν τα οχήματα για πάνω από 100 χρόνια.”

Η κίνηση αυτή, δηλαδή η παραδοχή πως ένα σύστημα τεχνητής ευφυίας μπορεί να θεωρηθεί νόμιμος οδηγός – χειριστής, διευκολύνει την κυβέρνηση των ΗΠΑ στο νομοθετικό της έργο, ενώ ταυτοχρόνως παίρνει σαφή θέση υπέρ της Google και του στόχου της να αντικαταστήσει εντελώς τον ανθρώπινο παράγοντα στο θέμα “οδήγηση”.
Μεταξύ άλλων, η γνωμοδότηση αυτή επιτρέπει τόσο στη Google όσο και σε οποιαδήποτε άλλη εταιρία το επιθυμεί, να σχεδιάσει συστήματα αυτόματης οδήγησης ή μέρη αυτών, με τέτοιο τρόπο που να μην απαιτούν την παρέμβαση αλλά ούτε και την εξουσιοδότηση κάποιου ανθρώπου για να λάβουν δράση.

Μάλιστα, η Gooogle δεν κρύβει πως ο στόχος της είναι ένα αυτόματο όχημα εξ αρχής, θέλοντας να ξεφορτωθεί άχρηστα μέρη όπως το τιμόνι, τα πετάλια και οι μοχλοί ταχυτήτων, ενώ το μόνο “χειριστήριο” που θα παραμένει θα είναι το κουμπί on-off και, ίσως, κάποια touchscreen για την επιλογή προορισμού.
Η επιλογή αυτή της Google, όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι της εταιρίας, έχει γίνει για να μην υπάρχουν αμφιβολίες στους επιβάτες για τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Αντίθετα, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση, με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως σύστημα παραμονής σε λωρίδα κυκλοφορίας ή αυτόματου παρκαρίσματος. Όμως, η Google θεωρεί τέτοιες προσεγγίσεις ημίμετρα και επικίνδυνες, μιας και, πιστεύουν, σε περίπτωση κινδύνου, οι επιβάτες θα αντιδράσουν με πανικό και θα κάνουν τα πράγματα χειρότερα, παίρνοντας τον έλεγχο.

Ότι και να συμβεί, πλέον, το δεδομένο είναι πως έχουμε και επίσημα αναγνωρισμένο ως “οδηγό” ένα υπολογιστικό σύστημα. Κι ακόμη δεν έχει αλλάξει κανένας νόμος, οπότε όλα τα αυτοκίνητα οφείλουν να έχουν τιμόνι και πετάλια. Αυτό, όμως, δε σημαίνει πως είμαστε στα πρόθυρα σοβαρότατων αλλαγών στο θέμα της μετακίνησης.

Google self driving car a

Αφήστε μια απάντηση