TECHLIFE
Η BOSCH ΒΑΖΕΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΠΕΤΑΛΙ ΤΟΥ ΓΚΑΖΙΟΥ
Περιεχόμενα
0

Η BOSCH ΒΑΖΕΙ ΑΝΑΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΠΕΤΑΛΙ ΤΟΥ ΓΚΑΖΙΟΥ

από Ηλίας Τσιλιβίγκος3 Φεβρουαρίου 2016

Η πιο αποδοτική λύση για να μειωθεί η κατανάλωση κατά την οδήγηση είναι να γίνουν τα πετάλια gamepads

Η κατανάλωση καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει μειωθεί σημαντικά, σε σχέση με το παρελθόν. Κι όμως, όλες οι βελτιώσεις και οι καινοτομίες που σκέφτονται οι ερευνητές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην αποδοτικότητα του οχήματος, “κρέμονται” από ένα και μοναδικό πράγμα, το οποίο δύσκολα αλλάζει: τον τρόπο οδήγησης.

Πολλά αυτοκίνητα προσπαθούν να βελτιώσουν τις οδηγικές συνήθειες του κόσμου, προφανώς προς πιο οικολογικούς τρόπους οδήγησης, χρησιμοποιώντας ενδείξεις στο ταμπλώ, λαμπάκια, LEDάκια ή και ηχητικά σήματα. Η Bosch, όμως, πιστεύει πως έχει βρει τον τέλειο τρόπο να “σπρώξει” τους οδηγούς σε πιο ήπιες συνήθειες, δανειζόμενη τεχνολογία από τα gamepads: ανάδραση!

Προφανώς, αν και θα μπορούσαν να ενσωματώσουν ανάδραση στο τιμόνι, αυτό θα μπορούσε να έχει ολέθρια αποτελέσματα αλλά και να μειώσει την ικανότητα των οδηγών στο να “νιώσουν” το οδόστρωμα. Αντιθέτως, το σκεπτικό είναι να ενσωματώσουν σύστημα ανάδρασης στο πετάλι του γκαζιού, με το οποίο ούτως ή άλλως ο οδηγός διατηρεί συνεχή επαφή, και πολύ περισσότερο αν οδηγά “επιθετικά”.
Το νέο (βάζουμε στοίχημα πως σύντομα θα το ακούσετε και ως “έξυπνο”) πετάλι μπορεί να “σπρώξει” το πόδι του οδηγού προς τα πάνω, να “χτυπάει” αλλά και να δονείται.

 Bosch Active Pedal b

Οι έρευνες της Bosch έχουν δείξει πως η προσθήκη “απτικής” ανάδρασης στο πετάλι επιτρέπει τη μεταφορά επιπλέον πληροφορίας στο τμήμα του εγκεφάλου του οδηγού, το οποίο ήδη επεξεργάζεται την πίεση στο δεξί πόδι, κάνοντας τις αντιδράσεις πιο γρήγορες. Αντιθέτως, ένα οπτικό ή ηχητικό μήνυμα – ίσως υπό τη μορφή ένδειξης στο ταμπλώ – ενεργοποιεί άλλο τμήμα του εγκεφάλου και η μεταφορά της πληροφορίας είναι πιο αργή, ενώ θα μπορούσε και να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού.

Bosch Active Pedal a
Σύμφωνα με τις δοκιμές, η Bosch εκτιμά πως το σύστημα αυτό θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά έως και 7%, ενώ δουλεύει σε οχήματα με αυτόματο αλλά και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όπου η ανάδραση έχει ακόμη περισσότερα οφέλη, μιας και ειδοποιεί τον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες στη βέλτιστη στιγμή.

Bosch Active Pedal c

Επίσης, η Bosch, η οποία σχεδιάζει και κατασκευάζει συστήματα όλων των ειδών για αυτοκίνητα, από φρένα, μπουζί και προβολείς μέχρι συστήματα injection και τελευταίας γενιάς ABS, spin control και συστήματα start-stop, σκέφτεται να συνδέσει το σύστημα ανάδρασης και με άλλα συστήματα, όπως με το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων ή αλλαγής λωρίδας.

Τα πλεονεκτήματα θα μπορούσαν να είναι σημαντικά, μιας και θα μπορούσε να υπάρξει μέχρι και σύστημα “υπενθύμισης” όταν ο οδηγός ξεπερνά το εκάστοτε όριο ταχύτητας.

Bosch Active Pedal d

Δυστυχώς, όμως, ακόμη και το πιο “ευφυές” σύστημα τελικά εξαρτάται από τις ορέξεις του οδηγού, οπότε, μέχρι η Tesla, η Google, η Apple ή όποιος άλλος τελειοποιήσει τους αυτόματους πιλότους, ο πιο αδύναμος κρίκος θα εξακολουθεί να είναι ο κατά φαντασίαν Σουμάχερ στην εμπρός αριστερή θέση.

Αφήστε μια απάντηση