TECHLIFE
ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΙΛΙΑ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ GOOGLE
Περιεχόμενα
0

ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΙΛΙΑ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ GOOGLE

από Αντώνης Παπαθανασίου4 Φεβρουαρίου 2016

Αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που έδωσε η Google στη δημοσιότητα αναφορικά με τις δοκιμές που πραγματοποιεί για τα αυτόνομα οχήματα της. Σύμφωνα με αυτά,οι αποστάσεις που διανύουν για δοκιμές κάθε μέρα ανέρχονται σε εκατομμύρια μίλια, σε πραγματικούς δρόμους αλλά και εξομοιωτές, ενώ δίνεται βέβαια σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Συγκεκριμένα, από την αρχή του προγράμματος της, το 2009, τα οχήματα της εταιρείας έχουν διανύσει συνολικά 1.419.672 μίλια σε αυτόνομη λειτουργία και 988.925 μίλια με τη βοήθεια οδηγών. Μπορεί τα δεδομένα που συλλέγονται και στις δύο περιπτώσεις να είναι εξαιρετικά σημαντικά για το project, εξίσου σημαντικά είναι και τα δεδομένα που προέρχονται από τον εξομοιωτή της Google. Στον οποίο τα οχήματα της Google, στο σύνολο τους, διανύουν έως και 3 εκατομμύρια μίλια, κάθε μέρα!

Η εταιρεία χρησιμοποιεί οδηγούς για τις πρώτες διαδρομές κάθε οχήματος, ώστε να αναλυθούν και οι παραμικρές λεπτομέρειες κάθε διαδρομή, όπως το μέγεθος των λωρίδων, ο τύπος των φαναριών, ακόμα και το ύψος των πεζοδρομίων. Στη συνέχεια προγραμματίζονται στον εξομοιωτή σειρά σεναρίων για να ανιχνευτούν αδυναμίες στα συστήματα του οχήματος και να δοκιμαστεί ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα αντιδρούσε αν οδηγούσε αυτόνομα.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση του λογισμικού, τα πράγματα δεν τελειώνουν εκεί όμως. Κάθε φορά που αναπτύσσεται μια ενημέρωση, η οποία πιθανώς αλλάζει ή επηρεάζει τις επιδόσεις των δοκιμαστικών μοντέλων, κάθε ένα από τα οχήματα οδηγεί την ίδια διαδρομή στον εξομοιωτή, από την αρχή, για να μελετηθούν οι αντιδράσεις του.

google-car-austin
Οι δοκιμές βέβαια δεν περιορίζονται μόνο σε εξομοιωτές, αφού τα οχήματα διανύουν κάθε εβδομάδα 10.000 έως 15.000 μίλια σε πραγματικούς δρόμους. Τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία τόσο από την αυτόνομη οδήγηση όσο και από την οδήγηση με οδηγούς χρησιμοποιούνται στη συνέχεια για να προβλέψουν και να δοκιμαστούν και άλλα σενάρια που είναι πιθανό να συμβούν, με σκοπό να γίνουν περαιτέρω βελτιώσεις στο λογισμικό τους.

Οι δοκιμές πραγματοποιούνται προς το παρόν στο Mountain View της Καλιφόρνια και στο Austin του Τέξας, μέσω 55 οχημάτων, 22 SUV της Lexus και 33 πρωτοτύπων της Google. Η δεύτερη τοποθεσία μάλιστα επιλέχθηκε για να δοκιμαστεί κατά πόσο το λογισμικό των οχημάτων μπορεί να προσαρμοστεί σε μικρές αλλά ιδιαίτερα σημαντικές διαφορές μεταξύ των πόλεων.

Στο Austin, για παράδειγμα, τα φανάρια είναι οριζόντια και όχι κάθετα, ενώ η φωτεινότητα τους είναι πιο χαμηλή από την California.

Αφήστε μια απάντηση