TECHLIFE
ΜΕΓΑΛΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΤΗΣ GOOGLE ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ Α.Ι.
Περιεχόμενα
0

ΜΕΓΑΛΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΤΗΣ GOOGLE ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ Α.Ι.

από Αντώνης Παπαθανασίου29 Ιανουαρίου 2016

Ένα επίτευγμα που μέχρι τώρα θεωρούσαν ακατόρθωτο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης κατάφεραν επιστήμονες της ομάδας ερευνητών της Google.

Δεν είναι η πρώτη φορά που υπολογιστής νικά έναν επαγγελματία παίκτη στο παιχνίδι του. Μια από τις πιο δημοφιλής περιπτώσεις είναι αυτή του υπολογιστή Deep Blue της IBM, ο οποίος το 1997 κατάφερε να νικήσει τον Garry Kasparov στο σκάκι. Από τότε ο τομέας αυτός έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, ένα παιχνίδι όμως αποτελούσε το «άπιαστο όνειρο» των ερευνητών τεχνητής νοημοσύνης. Μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για το παιχνίδι στρατηγικής «Γκο», γνωστό και ως Ουέι-Τσι (Weiqi). Το παιχνίδι αυτό, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην αρχαία Κίνα πριν από περίπου 2.500 χρόνια, έχει μια ιδιαιτερότητα η οποία δυσκολεύει την πρόβλεψη των κινήσεων των παικτών τόσο από ανθρώπους όσο και από υπολογιστές: Έχει πάρα πολλές πιθανές κινήσεις.

alphago-1
Ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης παίζοντας για παράδειγμα σκάκι, είναι προγραμματισμένο να προβλέπει συνεχώς τις κινήσεις του αντιπάλου του και να τις προλαμβάνει. Στο Γκο όμως αλλάζουν τα πράγματα. Οι πιθανοί συνδυασμοί κινήσεων είναι πάρα πολλοί, εξαρτώνται βέβαια και από το μέγεθος του ταμπλό.  Για παράδειγμα σε ένα ταμπλό 4×4 οι πιθανοί συνδυασμοί είναι 24,3 εκατομμύρια. Σε ταμπλό 19×19 όμως, που είναι και το παραδοσιακό μέγεθος, οι πιθανοί συνδυασμοί είναι κατά προσέγγιση 2,08168199382×10170 εκφρασμένοι ως δύναμη του 10, ένα πραγματικά ασύλληπτο νούμερο.

Έτσι, δεν είναι απλά δύσκολο, αλλά ουσιαστικά ακατόρθωτο ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης να μπορεί να προβλέψει το παιχνίδι ενός ανθρώπινου παίκτη, προκειμένου να τον νικήσει. Ερευνητές όμως της Google DeepMind, της εταιρείας της Alphabet η οποία ασχολείται με την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, ανακοίνωσαν πως δημιούργησαν ένα σύστημα που κατάφερε να κερδίσει παρόμοια συστήματα αλλά και ανθρώπινους παίκτες!

Αφήστε μια απάντηση