TECHLIFE
ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ Η ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ Μ.Μ.Μ.
Περιεχόμενα
0

ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ Η ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ Μ.Μ.Μ.

από Αντώνης Παπαθανασίου31 Ιανουαρίου 2016

Τα πρώτα αυτόνομα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία βασίζονται σε αυτόνομα οχήματα που ήδη λειτουργούν στο αεροδρόμιο του Χίθροου, αναμένεται να δοκιμαστούν πολύ σύντομα στους δρόμους του Λονδίνου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κάτοικοι της βρετανικής πρωτεύουσας θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν πλήρως αυτόνομα τροχοφόρα για τις μεταφορές τους. Και όταν λέμε οχήματα, δεν εννοούμε βέβαια συμβατικά αυτοκίνητα και λεωφορεία, αλλά πιο μικρά και φουτουριστικά, που θυμίζουν pods!

Ήδη το αεροδρόμιο του Χίθροου χρησιμοποιεί τέτοιου είδους pods τα οποία έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς έως και τεσσάρων επιβατών προς τα τερματικά του αεροδρομίου. Εκτός αυτού ο σιδηρόδρομος Docklands Light Railway (DLR), που συνδέει το κέντρο Λονδίνου με το Γκρήνουιτς, είναι αυτόνομος και διαθέτει μάλιστα ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα στον κόσμο.

Σε αντίθεση με αυτά τα παραδείγματα όμως, τα νέα οχήματα που θα δοκιμαστούν σύντομα στο Γκρήνουιτς διαφέρουν σε ένα σημαντικό στοιχείο: δεν θα ακολουθούν μια προκαθορισμένη διαδρομή, αλλά θα είναι «ελεύθερα» να κινηθούν στους δρόμους. Θα έχουν ακόμα τη δυνατότητα μεταφοράς έξι επιβατών, ενώ στην αρχή τουλάχιστον θα επιβαίνει σε αυτά επόπτης, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Δεν είναι ακόμα γνωστές οι λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό, τα χαρακτηριστικά, αλλά και τα δρομολόγια τους, τα οποία αναμένεται να συνδέουν αστικές περιοχές με τον Βόρειο σταθμό του μετρό της πόλης αλλά και με το κέντρο της.

Τα pods κατασκευάστηκαν από την εταιρεία Westfield Sportscars, για το σχέδιο Greenwitch Automated Transport Environment (GATEway). Σκοπός του σχεδίου είναι να μελετηθεί το πως ακριβώς θα λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα, αλλά και πως θα αντιδρούν σε αυτά οι πολίτες.

Η κατασκευάστρια εταιρεία έχει αναλάβει και τις δοκιμές τους οι οποίες, εκτός από το Γκρήνουιτς θα πραγματοποιηθούν και σε άλλες περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως το Μπρίστολ και το Κόβεντρι. Αν όλα πάνε καλά, το πρόγραμμα, μαζί με τα ίδια τα οχήματα, θα μπει σε λειτουργία το ερχόμενο καλοκαίρι, μετά από την αντίστοιχη περίοδο δοκιμών.

Αφήστε μια απάντηση