APPS
ΕΞΩ ΟΙ «ΜΟΥΦΕΣ» ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK
Περιεχόμενα
0

ΕΞΩ ΟΙ «ΜΟΥΦΕΣ» ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK

από TechZoom18 Νοεμβρίου 2016

Εάν κάποτε γλιτώσουμε από το like farming, τη μάστιγα του Facebook και του Internet γενικότερα θα ευχής έργον. Από ότι φαίνεται o Zuckerberg ετοιμάζεται να εξαφανίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από το κοινωνικό του δίκτυο.

Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να σας εξηγούμε για ποιο λόγο «εάν κάνεις share ή like στην τάδε είδηση, η Microsoft (το Facebook, η Google ή ο… Bill Gates ο ίδιος – βάλετε όποιο όνομα θέλετε) δεν πρόκειται να δώσει ένα ευρώ για να σωθεί το τάδε παιδάκι κ.λπ, κ.λπ…»

Ο κόσμος όμως αρέσκεται να διακινεί τέτοιες καταφανώς ψεύτικες ειδήσεις. Οι εντυπωσιακοί τίτλοι του στυλ «… δείτε ποιες περιοχές θα πλήξει ο χιονιάς που έρχεται», ή «απίστευτο – συμβαίνει τώρα…», «κάντε κλικ και δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας…».

Όλα αυτά προφανώς και γράφονται για να ψαρέψουν κλικ, likes και shares και ο κόσμος την πατάει κανονικά. Θες γιατί πιστεύει σε μάγισσες και χαρτορίχτρες, θες γιατί αρέσκεται να κάνει κι αυτός ότι κάνουν οι άλλοι, το μυστήριο παραμένει: για ποιο λόγο ο κόσμος κάνει like σε τέτοια πράγματα.

Δεν πρόκειται να ερευνήσουμε το θέμα εδώ. Αυτό που έχει σημασία, είναι ότι το Facebook ετοιμάζεται να εξαλείψει τη συγκεκριμένη μάστιγα. Η αφορμή ήταν η προεδρικές εκλογές τις ΗΠΑ, όπου το Facebook κατηγορήθηκε ότι διαδίδει ψευδείς ειδήσεις. Έτσι, διαβάζουμε, ότι το Facebook έχει δημιουργήσει έναν αλγόριθμο το οποίο θα αναλάβει να εντοπίζει και να μειώνει τη διάδοση των ψευδών ειδήσεων. Μάλιστα, δεν πρόκειται για κάτι καινούριο. Παρόμοιο εργαλείο είχε δημοσιεύσει το 2015. Τότε οι υπεύθυνοι είχαν αναφέρει ότι όταν κάποιος κάνει like και share σε κάποια ψευδή είδηση αργότερα όταν τον… κράζει το σύμπαν αποφασίζει να τη διαγράψει. Επίσης, τέτοιου είδους ειδήσεις λαμβάνουν πολλά σχόλια από φίλους που του αναφέρουν ότι πρόκειται για ψέμα.

Το πως το συγκεκριμένο εργαλείο θα λειτουργήσει στην πράξη είναι μυστήριο, ενώ πολλές φορές έχει αναφερθεί ότι δεν είναι στις προθέσεις του Facebook να αποφασίζει αυτόματα ποια είδηση είναι αληθής και ποια ψευδής και ότι προτιμά να αφήσει το… λαό να κρίνει από μόνος του.

Και το Google

Παράλληλα διαβάζουμε ότι και το Google ετοιμάζεται να κάνει κάτι παρόμοιο αναθεωρώντας την πολιτική του σε σχέση με websites που διασπείρουν ψευδές ειδήσεις και κερδίζουν από διαφημίσεις Google AdSense.

Ότι και να κάνουν όμως οι δύο αυτοί γίγαντες το πρόβλημα πιστεύουμε ότι θα παραμείνει: πάντα θα υπάρχουν οι επιτήδειοι που θα προσπαθούν να κερδίσουν από την αφέλεια του κόσμου.

About The Author
TechZoom

Αφήστε μια απάντηση