INTERNET
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Περιεχόμενα
0

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ FACEBOOK

από Yiannis Patrikos23 Σεπτεμβρίου 2015

Το Facebook, έχει πάψει προ πολλού να θεωρείται ως ένα κοινωνικό δίκτυο, στο οποίο επικοινωνούμε με γνωστούς και «φίλους». Μπορεί έτσι να ξεκίνησε, και ακόμα να βασίζεται σε αυτό ακριβώς το μοντέλο, ωστόσο λόγω ακριβώς της τεράστιας διείσδυσής του σε όλο τον πλανήτη με πάνω από ένα δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, αποτελεί την μοναδική αυτή τη στιγμή πλατφόρμα, μέσω της οποίας μια εταιρεία μπορεί να έρθει σε επαφή με το κοινό για να προβάλει διαφημίσεις ή περιεχόμενο. 

Σε μια προσπάθεια να «χτυπήσει» τις υπόλοιπες πλατφόρμες ανάγνωσης ηλεκτρονικών εφημερίδων και περιοδικών, όπως για παράδειγμα το Newsstand, το Facebook ανακοίνωσε την υπηρεσία Instant Articles. Πρόκειται για έναν τρόπο, με τον οποίο οι εκδότες μπορούν να δημοσιεύουν απ’ ευθείας στο Facebook τα άρθρα τους, αντί να ακολουθούν την μέθοδο «τα δημοσιεύω πρώτα στο website μου και κατόπιν τα κάνω share και στη σελίδα μου στο Facebook». Επίσης, τα Instant Articles διαβάζονται εξολοκλήρου στο Facebook και δεν παραπέμπουν στο αντίστοιχο website για τη συνέχεια.

Το Instand Articles έχει ήδη αρκετούς συνεργάτες και μόλις πριν λίγες μέρες, η Washington Post (η οποία να σημειώσουμε ότι ανήκει πλέον στον Jeff Bezos της Amazon) ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ανεβάζει ολόκληρη την καθημερινή της ειδησεογραφία στο Facebook. Και η New York Times κάνει το ίδιο, αλλά με περιορισμένο αριθμό άρθρων ανά ημέρα. Η Washington Post από την άλλη, είναι η πρώτη εφημερίδα, η οποία περνά εξολοκλήρου στο Facebook. Προφανώς το website της θα συνεχίζει να υφίσταται, όπως και οι υπόλοιπες ηλεκτρονικές της εκδόσεις. Το Instant Articles όμως πολύ απλά σημαίνει άμεση πρόσβαση σε ένα τεράστιο κοινό και αν σκεφτούμε ότι ο περισσότερος κόσμος σήμερα, μπαίνει στο Facebook ακόμα και για να ενημερωθεί, είναι κάτι περισσότερο από βέβαιο, ότι όσοι ασχολούνται με την ειδησεογραφία θα σπεύσουν να υιοθετήσουν σύντομα τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Κοινώς, αντί οι εκδότες εφημερίδων να προσπαθούν να προσελκύσουν κόσμο στις δικές τους πλατφόρμες ανάγνωσης, θα πρέπει να πάνε εκεί που βρίσκεται ο κόσμος. Και το εκεί» αυτή τη στιγμή είναι το Facebook.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Instant Articles έναντι της κλασικής μεθόδου δημοσίευσης που αναφέραμε παραπάνω, είναι ότι το Facebook επιτρέπει στους εκδότες να προβάλλουν δικές τους διαφημίσεις στα άρθρα και να κρατούν τα κέρδη για τον εαυτό τους. Επιπλέον, τα Instant Articles μπορούν να είναι διαδραστικά με εικόνες και βίντεο, στα οποία ο αναγνώστης αλληλεπιδρά. Ακόμα, υπάρχει άμεση σχέση με το website του κάθε εκδότη, ο οποίος μπορεί είτε να μεταφέρει ένα δημοσιευμένο άρθρο στο Facebook αυτόματα, ή ένα Instant Article που έχει ανέβει μόνο στο Facebook, να δημοσιεύεται και στο website ταυτόχρονα.

Όχι για όλους (για την ώρα) 

Για την ώρα, η υπηρεσία Instant Articles είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ και μόνο μέσω του app του Facebook για iPhone και ακόμα βρίσκεται σε φάση beta, αφού το Facebook έχει ανακοινώσει ότι δοκιμάζει το Instant Articles με κάποιους εκδότες και σύντομα θα ανοίξει την υπηρεσία σε περισσότερους, αλλά και σε μεγαλύτερο κοινό.

Ο αντίλογος 

Οι εφημερίδες και γενικά όσοι ασχολούνται με την ειδησεογραφία έχουν μια υπόσταση, ένα brand που τους ξεχωρίζει. Μάλιστα, εάν πρόκειται για κάποια παραδοσιακή εφημερίδα, το όνομα και μόνο την κάνει αξιόπιστη. Όταν κάποιος πηγαίνει για παράδειγμα στο website του National Geographic, ή των New York Times, ξέρει πολύ καλά που πηγαίνει και τι θα διαβάσει εκεί. Εάν ξαφνικά οι πάντες προβάλλουν το περιεχόμενό τους στο Facebook μέσω των Instant Articles, ο κόσμος απλά θα διαβάζει ειδήσεις και άρθρα χωρίς στην πραγματικότητα να ξέρει από πού προέρχονται. Επαναλαμβάνουμε ότι δεν μιλάμε για ένα ξεχωριστό app της εκάστοτε εφημερίδας ή του καναλιού, αλλά για άρθρα που δημοσιεύονται στην κανονική ροή του χρονολογίου του κάθε χρήστη.

Το εάν αυτό είναι καλό ή κακό, θα πρέπει να μας το πουν οι ίδιοι οι εκδότες, αλλά εάν από τη μια στιγμή στην άλλη δουν τους αναγνώστες τους να εκτοξεύονται στα… ουράνια, τι σημασία θα έχει η πλατφόρμα ανάγνωσης;

About The Author
Yiannis Patrikos

Αφήστε μια απάντηση