TECHLIFE
ΦΟΡΤΗΓΑ – ΡΟΜΠΟΤ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Περιεχόμενα
0

ΦΟΡΤΗΓΑ – ΡΟΜΠΟΤ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

από TechZoom27 Απριλίου 2017

Μπορεί η Google, η Apple και άλλοι να σχεδιάζουν ακόμα τα αυτόνομα οχήματά τους, αλλά μια εταιρεία είναι κιόλας έτοιμη να τα κυκλοφορήσει στους δρόμους. Ο λόγος για την γερμανική εταιρεία Daimler στην οποία ανήκει η Mercedes-Benz. Πρόσφατα λοιπόν η Daimler δοκίμασε με επιτυχία ένα αυτοκινούμενο φορτηγό Mercedes-Benz Actros σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και συγκεκριμένα κατά μήκος του γερμανικού Autobahn 8. Αν και μέσα στο όχημα επέβαιναν άνθρωποι για παν ενδεχόμενο, το φορτηγό κινούταν εντελώς αυτόνομα, χάρη στα ραντάρ, τις τρισδιάστατες κάμερες και το έξυπνο λογισμικό (η Daimler το ονομάζει Highway Pilot). 

Το «πείραμα» ήταν επιτυχημένο, και η Daimler απέδειξε ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε όχημα και μάλιστα – και αυτό είναι το σημαντικότερο – χωρίς επεμβάσεις σε δρόμους, φανάρια και πινακίδες. Δεν χρειάζονται δηλαδή νέοι «έξυπνοι δρόμοι». Αρκεί το έξυπνο όχημα, το οποίο είναι σε θέση να αναγνωρίζει τη σήμανση κυκλοφορίας, τα φανάρια, αλλά και τις συνθήκες του δρόμου και να αντιδρά ανάλογα.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι σύντομα θα δούμε έναν στόλο από φορτηγά Mercedes-Benz ή άλλα ιδιωτικής χρήστης οχήματα να κινούνται μόνα τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η Daimler έπρεπε να πάρει ειδική άδεια από τις αρχές για να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη δοκιμή, ενώ θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ευρωπαϊκή (αλλά και η Αμερικάνικη) νομοθεσία δεν επιτρέπουν οχήματα χωρίς οδηγούς στους δρόμους, πόσο μάλλον τεράστια φορτηγά σαν το συγκεκριμένο. Με μία εξαίρεση: στη Νεβάδα των ΗΠΑ, για πρώτη φορά ένας αυτοκινητόδρομος έλαβε επίσημη άδεια για κίνηση αυτόνομων φορτηγών.

Πάντως, αν και ακόμα πρέπει να γίνει αρκετή δουλειά, η υφιστάμενη τεχνολογία είναι αξιόπιστη και μπορεί να εφαρμοστεί σε οχήματα που κινούνται με μεγάλες ταχύτητες σε αυτοκινητοδρόμους. Το σύστημα Highway Pilot της Daimler έχει δοκιμαστεί σε περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα σε Ευρώπη και Αμερική.
Την αυτόνομη κίνηση μέσα στους δρόμους της πόλης θα πρέπει να την ξεχάσουμε για την ώρα, διότι εκεί υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Τα φορτηγά μιλούν μεταξύ τους

Σε μια πρόσφατη παρουσίαση της Daimler με τίτλο «Το φορτηγό του 2025», το σύστημα Highway Pilot με το οποίο θα είναι εξοπλισμένα όλα τα μελλοντικά της οχήματα θα είναι σε θέση να μεταδίδει δεδομένα σε άλλα οχήματα. Στην ουσία όλα τα αυτόνομα οχήματα θα μιλούν μεταξύ τους, ούτως ώστε η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους να πραγματοποιείται όχι μόνο αυτόνομα, αλλά και με μέγιστη ασφάλεια. Επιπλέον, τα οχήματα που προπορεύονται θα ενημερώνουν αυτά που βρίσκονται πιο πίσω για τις συνθήκες του οδοστρώματος, την κίνηση, πιθανά συμβάντα, αλλά και τις καιρικές συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν. Επιπλέον, θα υπάρχει συνεχής επικοινωνία και με τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και τις αρχές. Όλα αυτά θα συμβαίνουν αυτόματα, χωρίς ο οδηγός (είπαμε ότι τα οχήματα κινούνται μόνα τους, αλλά όχι ότι δεν θα υπάρχει οδηγός στο όχημα, έστω κι αν δεν πιάνει το τιμόνι όλη την ώρα) να το αντιλαμβάνεται, ενώ το σύστημα όχι μόνο θα προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά θα μπορεί να αυτοβελτιώνεται.
Τα πλεονεκτήματα των αυτόνομων οχημάτων (κυρίως στις μεταφορές) είναι πολλαπλά. Θα μειωθούν τα ατυχήματα λόγω κούρασης του οδηγού, ενώ η μέση ταχύτητα θα αυξηθεί, αφού δεν θα εξαρτάται από την κατάσταση του οδηγού, αλλά από τις αποφάσεις που θα παίρνει το όχημα, μέσω του συστήματος που περιγράψαμε πιο πάνω.

About The Author
TechZoom

Αφήστε μια απάντηση