TECHLIFE
ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ «ΑΥΤΟΝΟΜΟ» FORD
Περιεχόμενα
0

ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ «ΑΥΤΟΝΟΜΟ» FORD

από TechZoom8 Νοεμβρίου 2016

Δεν είναι μόνο η Tesla που ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση. Κι άλλες εταιρείες του χώρου της αυτοκινητοβιομηχανίας βλέπουν ότι ο συγκεκριμένος τομέας έχει τεράστια δυναμική. Μια από αυτές είναι η Ford, η οποία σκοπεύει σε δύο χρόνια να κυκλοφορήσει στου δρόμους τα δικά της «έξυπνα» αυτοκίνητα.

Η Tesla και οι δηλώσεις και οι παρουσιάσεις του Elon Musk βρίσκονται συνεχώς στα πρωτοσέλιδα. Ωστόσο, εταιρείες όπως η Ford ασχολούνται με το θέμα «έξυπνο» και αυτόνομο αυτοκίνητο χωρίς τυμπανοκρουσίες. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εταιρεία έχει ενσωματώσει τέτοιες λειτουργίες στα οχήματά της περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή.

Πριν λίγες μέρες, η εταιρεία ανακοίνωσε τη νέα γενιά έξυπνων τεχνολογιών, όπως υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης, εντοπισμός κυκλοφορίας, εντοπισμός πεζών, εξελιγμένη αυτόματη στάθμευση, οι οποίες θα κάνουν την εμπειρία οδήγησης λιγότερο αγχωτική και πιο ασφαλή για όλους.

fordautonomous2

Η τεχνολογία εντοπισμός κυκλοφορίας βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό ανάπτυξη και είναι σε θέση να εντοπίζει αντικείμενα τα οποία πρόκειται να προσπεράσουν το όχημα από πίσω, ενώ αυτό κινείται με την όπισθεν. Ο οδηγός έχει πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω από το όχημα χάρη στους αισθητήρες και τις ευρυγώνιες κάμερες. Εάν το όχημα αντιληφθεί κίνδυνο και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το όχημα αυτόματα λαμβάνει έλεγχο φρενάροντας. Επιπλέον, για ακόμα λιγότερο άγχος, η Ford, ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει ένα βελτιωμένο σύστημα αυτόνομης στάθμευσης, όπου με το πάτημα ενός κουμπιού, το όχημα θα μπορεί να παρκάρει εντελώς από μόνο του, χωρίς καμία βοήθεια εκ μέρους του οδηγού.

Η υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης είναι ακόμα πιο… επιθετική και αξιοποιεί έναν συνδυασμό ραντάρ, καμερών και αισθητήρων, προκειμένου να μπορεί να εντοπίζει την κίνηση εμπρός από το κινούμενο όχημα. Εάν αντιληφθεί ότι μπροστά βρίσκεται ακίνητο όχημα ή όχημα που κινείται με αργή ταχύτητα, το όχημα θα στρίψει το τιμόνι από μόνο του για να αποφύγει το εμπόδιο. Η λειτουργία αυτή θα είναι εφικτή ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων και θα ενεργοποιείται μόνο για να αποφύγει συγκρούσεις και μόνο όταν η απόσταση δεν επαρκεί για φρενάρισμα. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα θα παίρνει τον έλεγχο μόνο για να αποφύγει ατυχήματα και δεν θα οδηγεί το αυτοκίνητο μόνο του επειδή απλά ο οδηγός… βαριέται. Όπως βλέπουμε η Ford αντιμετωπίζει το ζήτημα «αυτόνομη οδήγηση» πολύ διαφορετικά από ότι η Tesla, η οποία στοχεύει σε πλήρη αυτόνομη οδήγηση μέσα σε λίγα χρόνια.

fordautonomous3

Για όλες τις λειτουργίες που περιγράψαμε παραπάνω, το όχημα θα χρησιμοποιεί δεδομένα από GPS, οπτικά data που λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες. Θα αντιλαμβάνεται τις συνθήκες του δρόμου που κινείται το όχημα σε σημείο να ειδοποιεί τον οδηγό εάν βρίσκεται παράνομα σε μονόδρομο. Οι υπέρυθρες κάμερες θα εντοπίζουν πεζούς, δικυκλιστές και ζώα όπου κι αν βρίσκονται γύρω από το όχημα και θα μπορούν να προβλέπουν τους πιθανούς κινδύνους.

Η Ford αναμένει όλα τα παραπάνω να ενσωματωθούν στα νέα της οχήματα τα επόμενα δύο χρόνια.

About The Author
TechZoom

Αφήστε μια απάντηση