TECHLIFE
ΝΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Περιεχόμενα
0

ΝΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

από TechZoom2 Ιουλίου 2017

Αυτοματοποιημένη τη λέει, αλλά είναι το ίδιο πράγμα. Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο ερευνητικό έργο στην Ευρώπη που ασχολείται με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, το AdaptIVe, παρουσιάζει αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης για αυτοκίνητα και φορτηγά σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Στις 28 Ιουνίου 2017 το Ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο AdaptIVe έκανε επίδειξη αυτοματοποιημένης οδήγησης με τη χρήση οκτώ επιβατικών αυτοκινήτων διαφορετικής κλάσης και ενός φορτηγού στην περιοχή του Άαχεν. Τα σενάρια δοκιμών του AdaptIVe περιλαμβάνουν παρκάρισμα χαμηλής ταχύτητας, αστική οδήγηση μέσης ταχύτητας και οδήγηση υψηλής ταχύτητας, πάνω από 130 χμ/ω, σε αυτοκινητόδρομους.

Όπως προέκυψε από τις δοκιμές:

  • Το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα σε στενούς χώρους και σε πολυώροφα γκαράζ οδηγεί σε πιο αποτελεσματική χρήση των χώρων παρκαρίσματος και αυξάνει την άνεση του οδηγού.
  • Το αστικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα απαιτητικό λόγω της πολυπλοκότητάς του. Το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης City Chauffeur αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένα σημεία και βοηθάει σημαντικά σε ελιγμούς προσπέρασης και σε διαβάσεις πεζών, αφού αναγνωρίζει τους πεζούς και τα εμπόδια στο δρόμο και αποτρέπει συγκρούσεις.
  • Η αυτοματοποιημένη είσοδος σε αυτοκινητόδρομο βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας και ενισχύει την ασφάλεια. Η λειτουργία stop-&-go απαλλάσσει τον οδηγό από απαιτητικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις.
  • Οι ερευνητές των εταίρων του έργου κατάφεραν να βελτιώσουν τους ήδη υπάρχοντες αισθητήρες, διασυνδέοντάς τους με τεχνολογίες Vehicle-to-X για μια εκτεταμένη και ακριβέστερη αντίληψη του περιβάλλοντος του οχήματος.

Το AdaptIVe έχει ανοίξει το δρόμο για ευρείες δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης σε συνθήκες πραγματικής κίνησης. Αυτό τονίζει την ηγετική θέση της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου να αναπτύξει μία  αξιόπιστη, διεξοδικά δοκιμασμένης και φιλικής προς τον χρήστη τεχνολογία.

Στο έργο συμμετείχε, από την Ελλάδα, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), ο κύριος ρόλος του οποίου ήταν να συμβάλει στον προσδιορισμό των προδιαγραφών, στην ανάπτυξη και στη δοκιμή της πλατφόρμας αντίληψης του περιβάλλοντος του αυτοματοποιημένου οχήματος, σε σενάρια οδήγησης κοντινής απόστασης. Το ΕΠΙΣΕΥ συντόνισε, επιπλέον, τις εργασίες του πακέτου WP42 (Αλληλεπιδράσεις με το υπόλοιπο έργο καθώς και με άλλα έργα) και του πακέτου WP45 (Σύντηξη και αντίληψη αισθητήρων), ενώ υπήρξε ενεργό μέλος της Διευθύνουσας Επιτροπής και της Ομάδας Τεχνικών Εμπειρογνωμόνων του έργου. Τέλος, το Ινστιτούτο, συντόνισε τις δράσεις εξωτερικής διασύνδεσης του έργου και προώθησε την επαφή και τη συνεργασία με συναφή έργα στον τομέα της αυτοματοποίησης.

Αναλυτικές πληροφορίες

Με 28 συνεργάτες από οκτώ χώρες της Ευρώπης και με προϋπολογισμό 25 εκατομμυρίων ευρώ, το AdaptIVe εξέλιξε την τεχνική απόδοση των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Το έργο ήλεγξε και ανέπτυξε ενσωματωμένες εφαρμογές σε σχετικά σενάρια κίνησης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν μια ευρεία γκάμα επιπέδων αυτοματοποίησης και διάφορα επίπεδα πολυπλοκότητας της  κίνησης στους δρόμους.

Το έργο επίσης εστίασε και στο νομικό πλαίσιο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση: η αξιοπιστία του προϊόντος, η κίνηση στους δρόμους και ο Κ.Ο.Κ. , η προστασία και ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων  ήταν κεντρικά σημεία ενδιαφέροντος. Επιπροσθέτως, το έργο καθόρισε και επιβεβαίωσε συγκεκριμένες μεθοδολογίες αξιολόγησης, επιλύοντας και την τεχνική λειτουργικότητα και τον αντίκτυπο των εφαρμογών της αυτοματοποιημένης οδήγησης.

About The Author
TechZoom

Αφήστε μια απάντηση