COMPUTING
ΑΠΟΦΑΣΗ ITC: ΔΕΝ ΕΦΗΥΡΕ Η NVIDIA ΤΗ GPU, ΑΘΩΑ Η SAMSUNG
Περιεχόμενα
0

ΑΠΟΦΑΣΗ ITC: ΔΕΝ ΕΦΗΥΡΕ Η NVIDIA ΤΗ GPU, ΑΘΩΑ Η SAMSUNG

από Ηλίας Τσιλιβίγκος12 Οκτωβρίου 2015

Η Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου (International Trade Commision, ITC) των Ηνωμένων Πολιτειών απεφάνθη πως η Samsung δεν παραβίασε δύο πατέντες της Nvidia ενώ για μια τρίτη που όντως παραβίασε, η πατέντα δεν ισχύει διότι δεν επρόκειτο για νέα εφεύρεση, εν συγκρίσει με παλαιότερες.

Η Nvidia είχε καταθέσει αγωγή κατά των Samsung και Qualcomm στην ITC τον Σεπτέμβριο του 2014, αλλά και μήνυση εναντίον τους σε ομοσπονδιακό δικαστήριο.

Η βασική γραμμή της εταιρίας από την Santa Clara ήταν πως χρησιμοποίησαν πατέντες της που σχετίζονταν με τεχνολογίες επεξεργαστών γραφικών, χωρίς άδεια ή αποζημίωση, ενώ δήλωνε πως η ίδια “εφήυρε” τον πρώτο επεξεργαστή γραφικών, τον οποίο και κυκλοφόρησε το 1999.
Συνεχίζοντας, ισχυρίστηκε πως οι επεξεργαστές Snapdragon της Qualcomm και Exynos της Samsung καταπατούν τις πατέντες της και ζητούσε να σταματήσει η εισαγωγή πολλών προϊόντων της Samsung στις ΗΠΑ, μεταξύ αυτών και smartphones της σειράς Galaxy αλλά και tablets.

Μετά την αρνητική κατάληξη της υπόθεσης, εκπρόσωπος της Nvidia δήλωσε: “Συνεχίζουμε και είμαστε βέβαιοι για την υπόθεση”.

Σε απάντηση των μηνύσεων της Nvidia, η Samsung είχε καταθέσει με τη σειρά της μηνύσεις κατά της Nvidia, επίσης για καταπάτηση πατεντών, αλλά και κατά ενός πελάτη της Nvidia.

Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε πως η απόφαση αυτή πρέπει να επικυρωθεί από την ολομέλεια της ITC και μπορεί να ανατραπεί. Η τελική απόφαση αναμένεται τον Φεβρουάριο.

Από τεχνολογικής σκοπιάς, η θέση της Nvidia βασίζεται στον ορισμό του τι αποτελεί μια “Σύγχρονη GPU” και αν όντως η ίδια η Nvidia ήταν η εταιρία που την εφήυρε.
Ο προσδιορισμός έχει ως εξής: ένας επεξεργαστής ο οποίος, σε ένα chip, ενσωματώνει ‘μηχανές’ μετασχηματισμών, φωτισμού, τοποθέτησης και ψαλιδίσματος τριγώνων, και σχεδίασης – η πρωτότυπη ορολογία στα αγγλικά είναι: transform, lighting, triangle setup and clipping, rendering engines, για όσους έχουν συνηθίσει σε αυτήν.

Η “πρώτη GPU” στην οποία αναφέρθηκε η Nvidia ήταν η GeForce 256, η οποία διέθετε 4 pipelines και υποστήριξη DirectX 7.
Παρ’όλα αυτά, υπήρχαν και προηγούμενα μοντέλα επεξεργαστών γραφικών τα οποία υποστήριζαν, είτε εν μέρει είτε συνολικά αυτά τα χαρακτηριστικά, και μάλλον σε αυτή τη βάση ήρθε η ακύρωση της πατέντας από την ITC.

Αφήστε μια απάντηση